Renuntarea la cumparare


Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar cumparatorilor persoane fizice (detalii in O.G. Nr. 34/2014
privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative). 
Astfel, Cumparatorul persoana fizica are dreptul să notifice in scris Vanzatorul că se retrage dintr-un contract la distanta fara a preciza motivele,
in termen de 14 zile calendaristice incepand din ziua in care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator,
intra in posesia fizica a produsului. 

Produsul va fi returnat in aceeasi stare in care a fost livrat, in ambalajul original complet si cu toate etichetele intacte, cu toate accesoriile,
consumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si Certificatul de garantie in original. 

Cumparatorul care renunta la cumparare in conditiile legii va suporta costurile directe legate de returnarea produselor (art 14 (2)). 

Vanzatorul va returna contravaloarea produselor returnate in maxim 14 zile calendaristice de la data primirii notificarii de retragere din prezentul contract.
Suma va fi rambursata in aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de Cumparator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care
Cumparatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina Cumparatorului plata de comisioane in urma
rambursarii. Rambursarea poate fi amanata pana la data la care Vanzatorul receptioneaza produsele. Eventualele taxe de transport si de manipulare,
aferente comenzii initiale, nu se returneaza.

 

Renunțarea la cumpărare nu poate fi invocată in cazul:


- produselor aprovizionate conform specificatiilor Cumpărătorului, pe baza de comanda speciala. (PRODUSELE ADUSE PE BAZA DE COMANDA NU SE RETUNREAZA!) - vezi art.16 OUG34/2014
- produselor identice desigilate in cazul achizitionarii mai multor bucati (peste 2)
- produselor care prezinta seriile complet sau partial sterse, urmele unor socuri electrice
- produselor fara ambalajul original complet in care a fost livrat sau fara certificatele de garantie in original
- produselor a caror proba a fost efectuata in magazin.
- produsul a fost adus pe baza de comanda si cumparatorul a fost instiintat in prealabil si daca ambalajul produsului prezinta urme de lovituri,
deteriorare sau a fost desigilat.


In aceste cazuri Vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza returul, de a solicita o taxa pentru aducerea produselor la starea de vandabilitate
(de produs nou, de produs resigilat sau second-hand) sau, la optiunea Cumparatorului, i se va reexpedia produsul pe cheltuiala acestuia.


In cazul produselor achizitionate in campanii promotionale, pentru care s-au primit stimulente de care cumparatorul a beneficiat inainte de a solicita
returul (exemplu vouchere de cumparaturi deja rascumparate de cumparator) , vanzatorul isi rezerva dreptul de a retine contravaloarea stimulentului
din suma rambursata.


In cazul retururilor repetate, atunci cand se consideră că acțiunile Cumpărătorului au fost cu rea intenție, Vanzătorul are dreptul să solicite daune
interese Cumpărătorului, in condițiile legislației aplicabile.


Cum se face notificarea de retragere din contractul la distanta:


Cumparatorul care doreste renuntarea la cumparare, are posibilitatea de a completa si transmite electronic formularul standard de retragere direct
din contul sau de client, si beneficiaza astfel de un sistem automat de urmarire a intregului proces care scurteaza mult timpii de raspuns. 

Cumparatorul va astepta aprobarea solicitarii, care se va face in maxim 48 de ore lucratoare si care va fi notificata printr-un al doilea mesaj,
cu detaliile pentru trimiterea coletului. Coletul trebuie trimis printr-un curier ce asigura servicii "door-to-door" insotit de numarul de inregistrare a cererii.
Produsele returnate fara notificare in prealabil sau fara numarul de inregistrare nu vor fi luate in considerare, iar receptia produsului va fi refuzata. 

Cumparatorii care nu au un cont confirmat pe www.saniclas.ro pot trimite un mesaj pe adresa de email office@saniclas.ro,  dupa care trebuie sa
astepte mesajul nostru cu numarul de inregistrare al returului.
Mentionam ca aceste cereri, neinregistrate in cont, vor fi procesate dupa procesarea mesajelor de retur primite direct din contul de client, deci timpul
de raspuns se poate prelungi. Va sfatuim sa incercati sa va confirmati contul pentru a avea acces la facilitatile oferite pentru clientii cu cont.
Asistenta pentru confirmarea conturilor se poate obtine de la departamentul de Relatii cu Clientii (0746.773.773).